Rustiger etenLangzamer eten is meer genieten
Langzamer eten zorgt voor een betere spijsvertering, deze begint namelijk al in je mond. Door je eten goed te kauwen maak je het gemakkelijker voor je maag om de vertering voort te zetten. Door langzamer te eten en beter te kauwen zul je merken dat je je eten ook beter proeft. Het is niet meer hap slik weg. Hierdoor kun je meer genieten van je eten. Minder snel eten heeft als voordeel dat je beter in kunt spelen op je verzadiging, je zult merken dat je beter doorkrijgt of je genoeg gegeten hebt.

Tips om rustiger te eten

  • Eet aan tafel. Zonder krant, laptop, tablet, telefoon of iets anders om je af te leiden. Afleiding zorgt er voor dat je je minder bewust bent van wat je eet en dat je ook sneller gaat eten.
  •  Neem pas een nieuwe hap als je mond leeg is. Snelle eters staan er bekend om, je neemt al een nieuwe hap terwijl je de vorige nog niet eens doorgeslikt hebt.
  • Kauw goed. Kauw elke hap eens minimaal 15 keer. Je zult merken dat je hierdoor veel bewuster met je eten bezig bent. Goed kauwen is belangrijk voor een spijsvertering zonder klachten.
  • Neem kleine happen en gebruik kleiner bestek. Leg ook regelmatig je bestek even neer tijdens de maaltijd.


Bron: 
dieetplaneet.nl