Artikelen

Rooster eens een broodje

In beleg kunnen we veel variëren. Dat maakt dat een boterham elke keer weer anders is. Met een plakje tomaat of een eitje maak je lekkere afwisseling in je lunch.

Wil je weer eens iets anders? Dan kan je je boterham ook roosteren. Een geroosterde boterham kun je beleggen met een paar plakjes 30+ kaas en komkommer, maar ook met tonijn en tomaat in stukjes. Natuurlijk kan je de boterham ook roosteren nadat je hem belegd hebt, oftewel de tosti. Iets luxer? Dan krijg je de panini, twee boterhammen of hard broodje goed vullen met beleg en dan tussen het tosti-ijzer.

Al zin in een tosti of panini? Hierbij wat variatie ideeën......

Lees meer

Hoe voorkom je een blessure?

Wanneer je een sportles volgt, dan zal een professionele begeleider er voor zorgen dat je een goede warming-up krijgt en een relaxte cooldown. Beide horen niet te ontbreken bij het bewegen. Ga je zelf sporten dan wil dat er nog wel eens bij inschieten. De kans op kramp, spierscheuring, blessures of spierpijn vergroot je door een slechte voorbereiding en het overslaan van een goede cooldown. Benieuwd hoe je het beste blessureleed kan voorkomen? Lees de volgende tips....

Lees meer

Fris, gezond en kan altijd tussendoor: de Appel

September is de maand van de appelpluk. Oftewel, het aanbod en de diversiteit van appels is in deze maand het grootst. Hebben we in de zomermaanden de Elstar even gemist? Die is nu weer volop te verkrijgen. Ook de typische appeltaartappel, de Goudreinet, is eind deze maand weer te verkrijgen.

Een appel is een heerlijk fris tussendoortje met maar 57 calorieën. De appel is ook zeer geschikt om te verwerken in recepten.

Lees meer

Traploopweek van 14 tot 18 september

De traploopweek is een initiatief van het Diabetesfonds Nederland en de campagne 30minutenbewegen. In deze week zullen er verschillende activiteiten worden georganiseerd om het trapgebruik te stimuleren. Een goed moment dus om deze week eens bewust te kijken naar je gebruik van de trap. Meer calorieën verbranden door het nemen van de trap, is een leuke uitdaging.

Lees meer

Probiotica - Welke werken echt?

Probiotica, sinds een paar jaar horen we er steeds meer over. Maar wat zijn het nu precies?

Probiotica zijn levende bacteriën die in sommige producten zitten. Ze kunnen helpen om bepaalde (darm)klachten te verlichten. Producten met probiotica zijn een voorbeeld van functionele voedingsmiddelen. Ze hebben namelijk een speciale functie bijv.: helpen bij darmklachten en ze kunnen een gunstig effect hebben op uw lichaam en gezondheid.

Lees meer

Gespot - Kellogs Mini Breaks

Kellogs komt met een nieuw tussendoortje: Mini Breaks. Kleine krokante meergranenhapjes met minder dan 100 kilocalorieën per zakje. Een verantwoord tussendoortje dus.

Ter vergelijking:

 

kilocalorieën

suiker

vet

Vezels

1 zakje Kellogs Mini Breaks

89

6

2

1

1 Happer van Peijnenburg

81

10,7

0,7

0,7

Kellogs Mini Breaks bevatten per zakje iets meer calorieën dan een Happer van Peijnenburg, maar minder suiker en meer vezels. Beide tussendoortjes zijn ook verantwoord voor uw kind!

kellogs mini breaks

Lees meer

Op de fiets met de knooppuntenroute

Al eerder gaven we een tip over fietstochten. Maar deze wilden we je toch niet onthouden. De knooppuntenroute: Via goede bewegwijzeringen kan je zelf het aantal kilometers bepalen dat je wilt fietsen. Van te voren stippel je op internet, of via een gekochte kaart, een route uit.knooppuntenroute.jpg

Lees meer

Hoe verlies je de vakantiekilo's?

In de vakantieperiode kom je soms, ongemerkt, een paar kilo aan. Meestal sport en beweeg je wat minder, eet je onregelmatiger en meer. Daarbij wordt er in de vakantie, door sommige, vaak meer alcohol gedronken dan normaal. Allemaal factoren die ervoor zorgen dat thuis de weegschaal iets hoger uitslaat dan voor vertrek.

Door op 4 dingen te letten, ben je de vakantiekilo's gauw weer kwijt!

Lees meer

Het verlangen naar zoete hapjes

De neiging om bij stress veel te eten is biologisch bepaald. Zoete producten doorbreken de continue afgifte van stresshormonen. Suikervervangers hebben deze uitwerking niet.

Lees meer

Zeeuwse mosselen - vol eiwitten, weinig vet en calorieen

Het seizoen van de Zeeuwse mossel is geopend! Was de mossel vroeger alleen te verkrijgen als de ‘r ‘ in de maand zit, nu kan men het hele jaar mosselen eten. In juli start in Yerseke het Zeeuwse mosselseizoen. De Zeeuwse mossel, die minimaal 25% vleesgehalte per schelp moet bevatten, wordt op de bodem van de zee geteeld. Mosselen bevatten evenveel eiwit als een biefstuk, ze zijn veel minder vet en bevatten per 100 gram (alleen de mossel zonder schelp uiteraard), maar 87 kcal.

Lees meer