Artikelen

5 tips om jouw goede voornemens dit jaar wél vol te houden

2019 is aangebroken. Nieuw jaar, nieuwe kansen én nieuwe voornemens. Is het je de afgelopen jaren niet gelukt om je voornemen vol te houden? Geen paniek. Met deze 5 tips gaat het dit jaar zeker lukken.

Lees meer

Gespot: Upstaa

Te lang zitten belemmert de doorbloeding in je benen en armen en kan op den duur klachten aan je spieren, botten en weefsel veroorzaken. Een stijve nek, last van je schouders, armen en rug zijn vaak het gevolg van veel en verkeerd zitten. Maar wat als je een kantoorbaan hebt en veel moet zitten? Dan is de Upstaa een goede oplossing.

Lees meer

Staan achter je bureau, goed voor je gezondheid en werkprestaties

De gemiddelde Nederlander brengt dagelijks te veel uur zittend door. Werk je achter een bureau? Dan vind je het waarschijnlijk al helemaal lastig om voldoende te staan en zo in beweging te blijven. Een zit-sta bureau kan hier uitkomst bieden.

Lees meer

Bruine bonenschotel

Categorie: Hoofdgerecht
Voor 4 personen
Lees meer

Fijne feestdagen!

Wij van MijnCon wensen u alvast hele fijne feestdagen en een voorspoedig, gezond, fit en ontspannen 2019 toe!

Lees meer

7 tips om op gewicht te blijven tijdens de feestdagen

De feestmaand is aangebroken. Na Sinterklaas hebben we kerst en oud en nieuw in het vooruitzicht. Deze gezellige dagen gaan vaak samen met uitgebreid dineren, hapjes en borrels. Het is dan ook niet zo gek dat veel mensen aankomen tijdens de feestdagen. Deze 7 tips helpen je om dit te voorkomen.

Lees meer

Wat betekent geen alcohol voor je gezondheid?

Het advies is om helemaal geen alcohol te drinken. Alleen al een maand geen alcohol brengt gezondheidsvoordelen met zich mee. 

Lees meer

Hoe krijg je voldoende eiwitten binnen?

Eiwitten zijn een van de belangrijkste bouwstenen van je lichaam. Eiwitten zijn onmisbaar voor spieren, organen, zenuwstelsel en bloed. Daarnaast zijn ze belangrijk voor je herstel na het sporten. Tijdens het sporten ontstaat spierschade. Door het eten van voldoende eiwitten kunnen je spieren herstellen en weer opbouwen. Maar hoe krijg je voldoende eiwitten binnen?

Lees meer

Is melk goed voor onze botten?

Voedingsstoffen als eiwitten, calcium, fosfor en vitamine D zijn belangrijk voor onze botten. Waarom horen we dan steeds vaker dat melk, rijk aan deze voedingsstoffen, juist slecht is voor de botgezondheid?

Lees meer

Recept van de maand: Witlofpakketjes met notenrijst en een varkensfiletlapje

Zo lekker heb je witlof nog nooit gegeten

Lees meer