Artikelen

Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit

Recent kwam in het nieuws voorbij dat we meer groenten en fruit eten in restaurants. Desondanks krijgen we gemiddeld 139 gram groenten en 113 gram fruit binnen per dag. Dit ligt ver onder de aanbeveling van 250 gram groenten en 200 gram fruit. Daarom een aantal tips om meer groenten en fruit te eten.

Lees meer

De lente is aangebroken, trek er op uit!

20 maart is officieel de lente ingegaan. Wat is nu een betere manier om hiervan te genieten dan om lekker naar buiten te gaan en in beweging te komen? Het is sowieso een goed plan om meer te wandelen. Even een blokje om heeft namelijk veel meer voordelen dan je denkt. Lees hier wat wandelen jou allemaal kan opleveren.

Lees meer

Krijg jij te veel suiker binnen?

Dagelijks krijgen we met onze voeding veel suiker binnen. Dit kan schadelijk zijn voor de gezondheid. Daarom heeft de World Health Organisation (WHO) richtlijnen uitgebracht over de maximale hoeveelheid suiker per dag. Wat zijn deze richtlijnen en hoe kan je dit behalen?

Lees meer

Eet minder zout

Nederlanders eten gemiddeld genomen te veel zout. Te veel zout is ongezond. Het kan leiden tot een verhoogde bloeddruk en is schadelijk voor de nieren. Daarom heeft de nierstichting de zoutchallenge in het leven geroepen.

Lees meer

Tips voor meer kilometers per voet

Wil je ervoor zorgen dat je meer en vaker wandelt, dan zullen deze tips je -letterlijk- op weg helpen:

Lees meer

Wat kan je het beste eten als je griep hebt?

De griepgolf in Nederland houdt stevig aan. Al meer dan 10 weken is een groot deel van de Nederlandse bevolking geveld. Vorig jaar duurde de griepepidemie maar liefst 15 weken! Een veel voorkomende vraag tijdens de griep is: wat kan ik het beste doen om snel weer beter te worden? Lees hier het antwoord!

Lees meer

Verantwoord boodschappen doen? Eet een stuk fruit!

Kom je regelmatig terug van de supermarkt met producten die je helemaal niet wilde halen? Probeer de volgende keer een stuk fruit van tevoren te eten. Onderzoek geeft namelijk aan dat je gezondere keuzes maakt als je net voor het winkelen een stukje fruit eet.

Lees meer

Drink jij genoeg water?

Schokkend nieuws! Ruim een derde van de Nederlanders haalt de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vocht niet. Ondanks dat 96% de richtlijn kent van 1,5 liter per dag, vergeten veel mensen voldoende te drinken.

Lees meer

Tips om verleidingen te weerstaan

We maken meer dan 200 eetbeslissingen per dag, waarvan de meeste onbewust. Al deze eetbeslissingen worden genomen terwijl we met andere dingen bezig zijn. Hierdoor worden vaak minder goede keuzes gemaakt. Gelukkig zijn er meerdere manieren om het onbewuste eetgedrag in jouw voordeel te laten werken.

Lees meer

Gespot: Fruit en groente spread

Smeer je het liefst iets zoets op je boterham? Maar wil je toch graag iets gezonders kiezen?

Lees meer