Artikelen

Gespot: de ‘Ommetje-app’

In deze tijden is het slim om dagelijks een ‘ommetje’ te maken, om zo in beweging te blijven. De Hersenstichting heeft afgelopen maand in samenwerking met Erik Scherder een app ontwikkeld, om jou te motiveren dagelijks minimaal 20 minuten te wandelen. Ga ook de uitdaging aan met de ‘Ommetje- app’!

Lees meer

Zo breid je je balans-, rek- en strekoefeningen uit

Sinds iedereen gevraagd is om zoveel mogelijk thuis te blijven, hebben bewegingswetenschappers en hoogleraren hun angst uitgesproken dat mensen veel te weinig bewegen. Juist nu is het belangrijk om in beweging te blijven menen zij. Voldoende beweging heeft een positief effect op je afweersysteem.

Lees meer

Zo weersta je verveelhonger

We zijn gewend om altijd maar druk te zijn. Het druk zijn geeft je hersenen een soort opwinding. Als je dan binnen je drukke bestaan een rust moment hebt, missen je hersenen de opwinding. Op dat moment grijpen sommigen mensen naar eten. Herkenbaar?

 

Lees meer

Werkwijze CON i.v.m. corona

In deze onzekere tijden willen we u graag informeren over onze werkwijze en hoe het een en ander de aankomende tijd zal gaan lopen.

Lees meer

Zo voorkom je fysieke klachten als je thuiswerkt

Herken jij dat ook dat het lijkt dat je bij thuiswerken meer vastgekleefd blijft zitten aan je stoel? Er is geen stabureau voorhanden en er zijn geen collega’s om even naar toe te lopen of mee te gaan lunchwandelen. 

Lees meer

Gespot: Kwarkcake

Nieuw op de markt: Koopmans kwarkcake. Een cake waar geen boter, maar magere kwark, eieren en water toegevoegd moet worden. Lekker en luchtig.

Lees meer

Week van de overgang

Vanaf maandag 6 april tot en met zondag 12 april is het de week van de overgang. De overgang is nog steeds een taboe en vele weten er nog weinig over. Laten we dit taboe doorbreken!

Lees meer

Bewegen als je thuis werkt

Een paar uur per dag actief zijn lijkt een hele onderneming, maar draai het eens om. Je bent er vast mee eens dat het niet goed is om 23 uur per dag te zitten en liggen. Toch doe je dit al snel, vooral als je ook nog thuis werkt. Bewegen houdt je niet alleen fit, het verbetert ook je concentratie op het werk én versterkt je immuunsysteem! Extra redenen om juist nu in beweging te blijven. Maar hoe doe je dat nu de sportscholen dicht zijn en je misschien niet meer naar je werk hoeft te fietsen?

Lees meer

Sportershoofdpijn: wat kan je er tegen doen?

Van sporten krijgen je energie. Het maakt je hoofd leeg en geeft je een gevoel van totale ontspanning. Maar wat als je met regelmaat na het sporten barstende hoofdpijn ervaart? Ongeveer 37% van de sporters op zowel top- als recreatiefniveau ervaart minimaal één keer per maand een hevige hoofdpijn na een intensieve inspanning. 10% van alle sporters heeft hier zelfs wekelijks last van.

Lees meer

Hoe zorg je er voor dat je je verzadigd voelt?

Om je verzadigd te voelen denk je al snel aan een grote portie eten. Maar wist je dat naast voeding, ook je eetgedrag kan helpen om je eerder verzadigd te voelen? Een verzadigd gevoel helpt je om minder grote porties te eten en minder snel naar ongezonde keuzes te maken.

Lees meer