Artikelen

Is chocolademelk een goede hersteldrank

Vele zweren er bij. Chocolademelk na de training om optimaal te herstellen. Chocolademelk is rijk aan eiwit en koolhydraten, maar is het een goede hersteldrank?

Lees meer

Is jouw slaapkamer goed verduisterd?

Is jouw slaapkamer goed verduisterd? Het is goed om hier eens aandacht aan te besteden. Slapen in totale duisternis is namelijk niet alleen goed voor je slaapkwaliteit, maar ook voor je psychische gezondheid.

Lees meer

Ben jij weleens offline?

Neem jij je telefoon overal mee naar toe en staat je computer vrijwel de gehele dag aan? Je bent zeker niet de enige. We missen steeds meer belangrijke momenten in ons leven omdat we met onze neus in onze telefoon zitten. Hoog tijd om eens te ‘depluggen’.

Lees meer

Waar of niet waar: Bananen hebben een stoppende werking?

Van sommige producten wordt gezegd dat ze stoppend of juist laxerend werken. Van de banaan wordt beweerd dat deze een remmend effect heeft op de stoelgang. Maar is dit ook zo?

Lees meer

Wat kan je het beste eten om beter te slapen?

Wist je dat voeding invloed heeft op onze nachtrust? Waar een goede voeding kan bijdragen aan een goede nachtrust kan een slecht voedingspatroon juist een negatieve invloed hebben. Maar waar moet je dan op letten?

Lees meer

Wat kan je het beste drinken tijdens het sporten?

Tijdens het sporten kan je veel vocht verliezen. Het is belangrijk om dit aan te vullen. Dehydratie kan namelijk een negatieve invloed hebben op de prestaties en de gezondheid. Maar wat kan je dan het beste drinken?

Lees meer

Feit of fabel: gestoomde groente is gezonder

Groenten bevatten veel voedingsvezels en vitamines. Helaas verliest groente tijdens het kookproces tussen de 20 en 50 procent van de oorspronkelijke vitamines. Maar geldt dit ook voor stomen?

Lees meer

Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit

Recent kwam in het nieuws voorbij dat we meer groenten en fruit eten in restaurants. Desondanks krijgen we gemiddeld 139 gram groenten en 113 gram fruit binnen per dag. Dit ligt ver onder de aanbeveling van 250 gram groenten en 200 gram fruit. Daarom een aantal tips om meer groenten en fruit te eten.

Lees meer

De lente is aangebroken, trek er op uit!

20 maart is officieel de lente ingegaan. Wat is nu een betere manier om hiervan te genieten dan om lekker naar buiten te gaan en in beweging te komen? Het is sowieso een goed plan om meer te wandelen. Even een blokje om heeft namelijk veel meer voordelen dan je denkt. Lees hier wat wandelen jou allemaal kan opleveren.

Lees meer

Krijg jij te veel suiker binnen?

Dagelijks krijgen we met onze voeding veel suiker binnen. Dit kan schadelijk zijn voor de gezondheid. Daarom heeft de World Health Organisation (WHO) richtlijnen uitgebracht over de maximale hoeveelheid suiker per dag. Wat zijn deze richtlijnen en hoe kan je dit behalen?

Lees meer