Artikelen

Zout gevaarlijker dan je zou denken

Per jaar sterven 2500 mensen doordat ze teveel zout binnenkrijgen, dat concluderen het Voedingscentrum, de Hartstichting en Wageningen University. Zout is een groter gevaar voor de gezondheid dan veel mensen denken. Teveel zout verhoogt het risico op een hoge bloeddruk en daardoor het risico op hart- en vaatziekten en nierziekten.

Lees meer

Eiwitten als wondermiddel?

Eiwitten als wondermiddel?

Was de hype vorig jaar nog low fat, dit jaar staat afslanken in het thema van eiwitten. Diverse bedrijven spelen hier behendig op in met shakes, poedertjes of receptenboeken.

Lees meer

Sterkere buikspieren

Ontwikkelde buikspieren geven je stabiliteit, kracht en kunnen lage rugklachten voorkomen.

Lees meer

Beweging - Kleine aanpassingen groot verschil!

Om gezond en op gewicht te blijven worden 30 minuten matig intensieve beweging geadviseerd. Wil je afvallen dan zijn dat er 60 per dag. Schrik niet, dit betekent niet dat je iedere dag 60 min. intensief moet gaan sporten. Onderstaande tips helpen je om meer beweging in je leven te brengen, zonder veel extra tijd te kosten.

Lees meer

Balansen na de feestdagen

Balansen na de feestdagen

Na de feestdagen zijn veel mensen een aantal kilo's zwaarder dan voor de kerst. Maak u hier niet druk over, maar zorg er wel voor dat u ze ook weer kwijt raakt. U kunt de draad gewoon weer oppakken aan het begin van het jaar.

Bent u aangekomen tijdens de feestdagen? Dan hebben we hier enkele tips voor u!

Lees meer

Gespot - frispy

Frispy is gevriesdroogd fruit, dat gegeten kan worden als friszoete ‘chips’. De structuur van frispy is te vergelijken met kroepoek. Omdat er niets anders in zit dan fruit bevat elke portie (1 zakje) maximaal 40 kcal! Een makkelijke manier om fruit te eten. Ideaal als tussendoortje dus, voor op het werk of onderweg. Frispy is verkrijgbaar in de smaken: abrikoos, appel, perzik en peer.

 

Lees meer

Goede voornemens voor 2010

Het nieuwe jaar is begonnen en daar horen voor velen ook goede voornemens bij. Goede voornemens over gezond eten en meer bewegen zijn daar onderdeel van. Deze worden echter vaak niet lang volgehouden... Als je voornemens wil kunnen volhouden moeten deze goed doordacht zijn. Het is belangrijk dat je goed weet waarom je dit voornemen hebt, en wat jouw doel is om daarmee te bereiken. Ook is het praktisch om je doelen concreet, SMART, te formuleren.

Lees meer

Gezellige kerstdagen en een Gezond 2010; Tips voor de feestdagen

De feestdagen staan weer voor de deur! Gezellig met vrienden en familie rond de tafel. Dat kan een brunch zijn, maar de meeste kiezen er toch voor om het kerstdiner met elkaar door te brengen. Wist je dat de uitslag van onze Poll uit december aangaf  dat 75 % van de mensen er voor kiezen om toch gezond te eten tijdens het kerstdiner? Van te voren goed nadenken over wat je gaat eten kan eraan bijdragen dat je met kerst en oud&nieuw niet heel veel kilo's aankomt. Waar kan je nog meer op letten?

Lees meer

Een winterdipje? Bewegen zorgt voor een goed gevoel

Bewegen is een goede manier om extra energie te verbruiken, daardoor kan je of wat meer eten of juist afvallen. In een maand zoals december kan dat erg prettig zijn. Daarnaast is het natuurlijk goed voor je hart en algehele gezondheid. In de winter kan het soms wat lastiger zijn om aan je beweging te komen. Het is later licht en eerder donker, waardoor het naar buiten gaan niet altijd aantrekkelijk is. Toch is het de moeite waard om de deur uit te gaan, want bewegen geeft je ook een goed gevoel. Hoe werkt dit precies?

Lees meer

Maak je niet dik

 Het gezegde ‘maak je niet dik' is al heel oud, maar de wetenschap komt er pas de laatste jaren achter welke waarheid hierin precies schuilt. Het is algemeen bekend dat stress een effect kan hebben op het lichaamsgewicht, maar veel onderzoeken konden geen verband vinden tussen stress en gewicht, de een werd lichter van het stressen en de ander werd zwaarder. Hoe komt dat nou eigenlijk?

Lees meer