Artikelen

De invloed van cafeïne op je sportprestaties

Cafeïne is een stimulerend middel en er wordt wel eens gezegd dat het nemen van extra cafeïne voor het sporten een positief effect heeft. Lees hier hoe dat zit en wat dit voor jou betekend.

Lees meer

Gaat de tijd sneller als je ouder wordt?

Herken je jezelf in de uitspraak: “Wat vliegt de tijd”? De kans is groot dat je dit steeds vaker denkt of zegt, want het is een bekend fenomeen dat de tijd sneller lijkt te gaan als je ouder wordt. Maar hoe zit dat precies?

Lees meer

Spelen is gezond. Ook voor volwassenen!

Denk jij wel eens terug aan de tijd dat je als kind heerlijk kon spelen en even alles om je heen vergeten? Dan ben jij waarschijnlijk één van de vele volwassenen die nu te weinig tijd maakt om te spelen. Zonde, want spelen is gezond!

Lees meer

Eieren bewaren: in of buiten de koelkast?

In de supermarkt liggen de eieren niet in het gekoelde schap. Je zou denken dat je de eieren daarom ook thuis niet in de koelkast hoeft te bewaren. Toch is het bewaaradvies om ze wél in de koelkast te leggen.

Lees meer

Moet je meer zout eten als je veel zweet?

Aankomende week wordt het flink warm en zweet je waarschijnlijk meer. Tijdens het zweten verlies je vocht, maar ook zout. Maar heb je net als vocht ook meer zout nodig op de warme dagen?

Lees meer

Suppen is de sport voor deze zomer

Waarschijnlijk heb je afgelopen zomer al mensen zien suppen. Het is namelijk één van de snelst groeiende sporten ter wereld. Maar wat is het nou precies en waarom is het zo gezond?

Lees meer

Waterijs, softijs of ijs met extra eiwitten. Voor welke ga jij?

Ook op het gebied van ijs kan je steeds meer keuzes maken in de supermarkt. De laatste trend is ijs met extra eiwitten en bevat ‘maar’ 80 tot 120 kcal per 100 gram. Het klinkt gezond, maar is dat het ook wel?

Lees meer

De nieuwe broodwet

Door de grote diversiteit aan brood kan het soms lastig zijn om echt de gezondste keuze te maken. De nieuwe wet die vanaf 1 juli 2022 officieel in werking wordt gezet, geeft meer duidelijkheid in wat er precies in het brood zit. Lees hier hoe jij de gezondste keuze kan maken.  

Lees meer

Waarom staat 100% pindakaas in de Schrijf van 5 en kipfilet niet?

Wil je afvallen dan is kipfilet een magere keuze en pindakaas niet. Toch staat 100% pindakaas in de Schrijf van 5 voor broodbeleg en kipfilet juist niet. Hoe dat kan? Dat leggen we je hier uit!

Lees meer

Deze 7 soorten rust heb je nodig

Volgens art interne geneeskunde, auteur en onderzoekster Dr. Saundra Dalton-Smith heb je 7 soorten rust nodig om je mentaal en fysiek goed te voelen. Pak jij alle 7 soorten rust?

Lees meer